הרשם לקבלת עדכונים

תגיות

ערבות הדדית חיי אדם עני המהפך בחררה דיני חברות סמכות השלטון המקומי שכנים דיני עבודה נזיקין שכירות דירה פשרה תיווך טוהר הנשק העימות האסימטרי עדות טוען ונטען שבועה דינא דמלכותא - דינא חזרה מהתחייבות דיני חוזים קבלן פיטורי עובד שומרים קנסות הוצאה לפועל רישום בטאבו אודות המשפט העברי חוק הבוררות הסתמכות צדק מקור ראשון סקירת פסק דין הפרת חוזה הדין הבינלאומי על האתיקה הצבאית הוצאת דיבה ולשון הרע דוגמא אישית התמודדות עם כשלים חוזים משפטי ארץ מבוא לאתיקה צבאית גבורה מצור פדיון שבויים משמעת מכר רכב אונאה אתיקה עסקית ריבית מיקח טעות קניין חוקי המדינה צדקה זכויות יוצרים מכר דירה משטר וממשל כופים על מידת סדום ערעור אומדן הוצאות משפט בתי המשפט מנהג הלנת שכר דבר האבד גרמא ומניעת רווח מאיס עלי עדות קרובים שטר בוררות חוקה הצעות חוק כלכלה יהודית צוואה היתר עיסקא הלוואה הסכם ממון בין בני זוג שמיטה מזונות ביטוח היתר עגונה יוחסין - מעמד אישי ירושה דיני ראיות דיני תנאים גזל דין נהנה שותפות מוניטין זכיונות נישואים אזרחיים ופרטיים השקעות מחילה בן המצר - בר מצרא מקרקעין מכר עילות גירושין סדר הדין המחאה / שיק מיסים וארנונה היתר לשאת אשה שניה (מאה רבנים) השבת אבידה משמורת ילדים הדין הפלילי דיני משפחה לימודי אזרחות בתי הדין הרבניים עבודות אקדמיות שו"ת משפטי ארץ חלק א סמכות בית הדין ומקום הדיון כתובה משפט מנהלי הסדרי ראיה השכרת רכב אתיקה צבאית מתנה פרשנות חוזה חוזה לטובת צד שלישי מגורי בני זוג אונס ואיומים הקדש ונאמני הקדש חלוקת רכוש ואיזון משאבים הצמדה משפטי ארץ ד - חוזים ודיניהם תום לב פסולי דין ערך זכויות עתידיות גיור משומדים זכרון דברים עריכת דין אסמכתא חשבון בנק נאמנות אב על כשרות בניו ממזרות שיעורים במסגרת מרכז הלכה והוראה עד מומחה עד פסול מורדת פוליגרף זכות עמידה בירור יהדות כפיית גט שלום בית בוררות חיובי אב לבניו דת יהודית תקנות הדיון סופיות הדיון הסכם גירושין תלונת שווא אפוטרופסות הברחת נכסים פיקציה התחייבות מופרזת התיישנות גט מעושה אבידה ומציאה קבלת עדות בטלפון או סקייפ חיוב גבוה מסכום התביעה טענת אי הבנה בדיקות גנטיות חקירה וראיה ביוזמת בית הדין מדריך ממוני מעשי אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות פרשת שבוע יבום חדר"ג חוות דעת לועדת שרים לחקיקה טוהר המידות צנעת הפרט תעודות רשמיות של גוים

מאמרים שנכתבו על ידי הרב שניאור פרדס

  1. חלוקת רכוש בנסיבות של דין מרומה / בית הדין הרבני 765289/2

    בית הדין קבע ששתיקת הנתבע בשל חוסר רצונו להשיב לטענות התובע הן בגדר 'דין מרומה'. במקרה כזה, יכול בית הדין כדברי הסמ"ע (חו"מ טו ס"ק יג) בשם הרא"ש לפסוק "כאילו השיב לו ונתברר לו השקר". במקרה זה, הנתבע כלל לא הגיע לדיונים, ולא המציא מסמכים, ועל כן, כל שכן שזהו בגדר 'דין מרומה'. כמו כן, בירר בית הדין שעל פי ההלכה טענות הנתבע שנאמרים על ידי בא-כוחו אינם בגדר טענות אם לא נטענים על ידי הנתבע עצמו. על כן, קיבל בית הדין את טענות התובעת במלואם וחייבו את הנתבע בסך סכום התביעה - 175,000 דולר.

    קראו עוד...

  2. היתר לשאת אשה שניה כאשר האשה הראשונה לוקה בדימנציה / פד"ר 999238/2

    בני זוג היו נשואים במשך חמישים שנה, וכעת האשה לוקה בדמנציה. בעלה ביקש מביה"ד היתר לשאת אשה נוספת, תוך הבטחה שלו לדאוג לצרכיה החומריים של אשתו הראשונה ולשעבד לשם כך את הדירה המשותפת. ביה"ד מינה אפוטרופוס לאשה, וזה הסכים לבקשת הבעל, והדבר קיבל מעמד של פסק דין.

    קראו עוד...

  3. דחיית בקשה לשלום בית בגלל טענת מאיס עלי / בית הדין הרבני 977087-2

    מקרה דנן כפי שהבאנו לעיל יש בו מאיסות באמתלא מבוררת ברמה מסויימת שדי בה כדי לדחות את תביעת שלום הבית

    קראו עוד...

  4. גבר אלים שביקש להפסיד את כתובת אשתו כיוון שהיא התנשקה עם חברו / פד"ר 922361/3

    בני זוג ביקשו להתגרש. הבעל טען שהאשה איבדה את כתובתה כי שהתה בלילה בבית חברו ואף התנשקה איתו. האשה טוענת שהחבר הנ"ל רק ביקש לחזקה ולנחמה על ההתעללות של בעלה, וכי הוא עצמו סיפר לה שהוא התבקש ע"י בעלה להכין לו נבוט להכותה. הדיינים פסקו שהאשה זכאית לכתובה, אך הוסיפו הסתייגות שהמעשה אסור ע"פ ההלכה והיה מביא לאובדן הכתובה במקרה רגיל.

    קראו עוד...

  5. **אשה שהתחיבה בהסכם גירושין שהבת תשהה בצהרון, עד מתי היא חייבת בכך / פד"ר 965899/5

    בהסכם גירושין נקבע שהבת תשהה בצהרון, וכי אין לשנות את שגרת החיים של הבת. הבת גדלה והגיעה לגיל בית ספר, והאב תובע שהאם תדאג לה לצהרון גם בגיל ביה"ס. נפסק שאין צורך. אבל אין לחייב את האב לקחת את הילדה, בימים שבהם הוא לוקח אותה, לפני השעה 4:00 אחה"צ.

    קראו עוד...

  6. היתר נשיאת אשה שניה למי ששהה עם אשתו 26 שנה ולא ילדה / פד"ר 765725/1

    זוג בקשו להתיר לבעל לשאת אשה נוספת כי הם חיים יחד 26 שנה ואין להם ילדים. בית הדין התיר, לאחר שהבעל ידאג לכל צרכי אשתו.

    קראו עוד...

  7. **אשה שילדה שמונה חודשים אחרי גירושיה ואינה יודעת ממי הבן / פד"ר 1087096/1

    אשה התגרשה אזרחית מבעלה והמשיכה לגור עמו באותו בית, אך במקביל נהלה קשר עם גבר אחר. לאחר זמן קבלה גט, ולאחר זמן נוס ילדה. בית הדין הכשיר את הבן, כי בעת עבורה גרה האשה עם בעלה. וכן כי אפשר שהתעברה אחר הגט.

    קראו עוד...

  8. **חלוקת הדירה בין בני זוג כאשר האשה עזבה את הבית וטוענת מאיס עלי / פד"ר 1068015/2

    אשה עזבה את הבית וטוענת שאינה מוכנה בשום פנים ואופן לשוב אל בעלה. נפסק שהדירה המשותפת תחולק בין הצדדים, והבעל אינו אוכל פירות נכסי מלוג משעה שהוברר שהאשה מאסה בו.

    קראו עוד...

  9. חיוב בהוצאות משפט בגין תביעה שלא בתום לב / פד"ר 215149/6

    אשה חזרה בה מסיכומים קודמים, והגישה תביעה שלא בתום לב, לפיכך היא חויבה בהוצאות משפט.

    קראו עוד...

  10. אשה שמחלה על זכות וטענה שעשתה כן משום דוחק ומשום שהיתה מעורערת נפשית, ושלא התכוונה למחול / פד"ר 215149/6

    בני זוג חתמו על הסכם גירושין שלפיו מתחייב הבעל לשלם לאשה את כתובתה ב52 תשלומים, והאשה זכאית למחצית הפנסיה של הבעל. לאחר זמן חתמו הבעל והאשה על הסכם המתקן את ההסכם הראשון, ולפיו ישלם הבעל לאשה את כל הכתובה מיד, בתשלום אחד, ובתמורה תמחל האשה על חלקה בפנסיה של הבעל. הבעל עשה כן, ושילם לאשה את כל הכתובה מיידית. כעת מסרבת האשה למחול על חלקה בפנסיה של הבעל, ואומרת שהסכימה לשינוי משום שהיתה דחוקה כלכלית ומעורערת נפשית, ושלא באמת התכוונה למחול. בית הדין דחה את טענתה.

    קראו עוד...

  11. **מעבר דירה של גרושה, שילדיה נמצאים במשמורת משותפת שלה ושל בעלה / פד"ר 1089963/8

    בני זוג התגרשו, וילדיהם גרים אצל האשה אך נמצאים במשמורת משותת של שני ההורים. האם מעונינת לעבור דירה למקום מרוחק ממקום מגורי האב. כיון שהאם מבקשת לקחת עמה את הילדים - האב מתנגד. בית הדין פסק שטובת הילד קודמת לחופש התנועה של האם, ולכן קבע שבינתים האם לא תעבור דירה.

    קראו עוד...

  12. **אשה שנישאה בקווקז ולאחר מכן ילדה לגבר אחר / פד"ר 1126792/1

    אשה נישאה בקווקז, ככל הנראה ע"י מסדר קידושין שאינו בקיא בהלכה. לאחר מכן עזבה את בעלה, וילדה לגבר אחר שאין היא מוכנה לחשוף את זהותו. בית הדין התיר את הבת לבוא בקהל, משום שהקידושין הראשונים ככל הנראה לא נעשו כהלכה.

    קראו עוד...