ספרכם החדש אורות החושן: דיני הרכב – ראוי לברכה מיוחדת. בניתם בניין לתפארת, כיצירה של "יש מאין" כביכול, בנושא מודרני שלא היה כדוגמתו בימי חז"ל והפוסקים, ובכל זאת כל הלכה שבו מבוססת על המקורות הקדומים. אתם מראים שבעצם לא "יש מאין" יש כאן, אלא "יש מיש". זו דוגמה נאה ומאלפת ליכולתה של תורת הנצח שלנו להתמודד עם כל נושא מודרני.
"כל הדן דין אמת לאמיתו נעשה שותף לקב"ה במעשה בראשית". פירושים רבים נתנו למימרא זו. אחד מהם הוא של הגר"א בפירושו למשלי: בכל פסיקה יש צורך בהתמחות בשני מישורים, האחד בידע הלכתי רחב, והשני בהכרה עמוקה של המציאות אליה מתיחסת הפסיקה. ספרך זה בנוי על שני יסודות אלו, ידע הלכתי רחב והכרה עמוקה של הרכב, חוקי התנועה והביטוח לפרטי פרטיהם.
יישר חילכם לאורייתא. ספרכם ישמש כנדבך חשוב בבנינו של המשפט התורני בישראל.
את הספר התחלתי לכתוב לפני המלחמה, בעיצומה של הכתיבה יצאתי לקרבות בג'בליה, והשלמתיו בהפוגה לפני לחימה ברפיח, הלא היא "חצרים". אקווה שאזכה ויתקימו בי דברי רבי חנינא בר פפא: "אף חכמתי עמדה לי... תורה שלמדתי באף נתקיימה לי".
כרך זה בסדרת 'אורות החושן', בניגוד לכרך הקודם שעסק בדיני עבודה, אינו עוסק בקבוצת סימנים מוגדרת בשולחן ערוך. אלא הוא עובר מהלכות הונאה, לדיני קנינים, מהלכות שוכר ושואל, לדיני נזיקין, מגיע לדיני שליחות ולדיני עבודה וכמובן לדינא דמלכותא. הוא אפילו לא מצטמצם לחלק חושן משפט בשולחן ערוך, שכן הוא נדרש גם להלכות ריבית בחלק יורה דעה ולהלכות שבת בחלק אורח חיים.
הסיבה לכך היא, שקניית הרכב, והשכרתו, נזקי תאונות, דיני ביטוח, והלכות הרכב האוטונומי אינם זוכים לסימן נפרד בשולחן ערוך ואפילו לא לקבוצת סימנים סמוכים. מרבית השולחן ערוך לא נכתב לפי תחומי חיים, אלא לפי תחומים הלכתיים. הדבר יוצר קושי לאדם ירא ה', המבקש שעל דרכיו יאיר אור התורה. אך אינו בקיא בכל השולחן ערוך, בפרט לא בדיני הממונות, ולא ידע "איזה הדרך ישכן אור". עם האתגר הזה נועדה סדרה זו להתמודד, ולהאיר את אור התורה בכל דרכיו של האדם.
לסיום אבקש להודות לבורא עולם אשר גמלני כרחמיו וכרוב חסדיו, אשר שלחני לארץ מאפליה, ומבין כדורים שורקים ומטענים, פצועים וחללים, הוציאני ללא פגע. "השם נפשנו בחיים, ולא נתן למוט רגלינו, המדריכנו על במות אויבינו, וירם קרננו על כל שונאינו". ואחרי כל זאת, עוד חנני ועזרני לסיים ספר זה. כן ישמרני ויצילני עם שאר חיילי צבא ההגנה לישראל המחרפים נפשם על הגנת עמו וארצו, ויעזרני להתחיל ספרים אחרים ולסיימם ללמוד וללמד לשמור ולעשות ולקיים את כל דברי תלמוד תורתו באהבה.