תגיות
בתי המשפט כתב סירוב
שאלה:
חבר חייב לי כסף כבר קרוב לשנתיים. הוא אינו מתכחש להיותו חייב, אך מתחמק בטוענות שונות כל פעם מלשלם. אין לי עכשיו, עוד שבוע, תוך כמה ימים וכו וכו כמובן שיש לי הקלטות שהוא מודה וגם כיום אינו מכחיש את החיוב אך למעשה לא משלם. שאלתי האם מותר לי לפנות לבית משפט כדי שיחייבו אותו לשלם באמצעות הוצל"פ (אני מאמין שישלם אפילו לפני, ברגע שיראה שאני מגיש נגדו תביעה לבית משפט ואין לו ברירה) מכיון שאם אפנה לבית דין הוא שוב ינסה לדחות את הדיונים ולמרוח כמה שיותר זמן וכך יעבור זמן רב עד שיתנו לי אישור ללכת לבית משפט תודה.
תשובה:
אסור לפנות לבית המשפט. הנחת היסוד שבית הדין ימרח אותך איננה נכונה ופעמים רבות ההיפך הוא הנכון, זמני הדיון ומהירות הדיונים היא מהירה יותר מבתי המשפט העמוסים של המדינה.
כל טוב.