הנחה על תשלום מוקדם לליווי והגשת דוח שנתי

הרב עמוס ראבילו
כאשר מועד התשלום המקובל הוא בסוף השנה בעת הגשת הדוח, תשלום חודשי נחשב להקדמת תשלום ולא לריבת. לכן ניתן להציע מחיר מוזל למסלול התשלום החודשי, ואין בכך איסור ריבית אלא הנחה מותרת על תשלום מוקדם.
tags icon תגיות

שאלה:
שלום הרב, אני רואה חשבון וגובה תשלום בסוף שנה על ליווי שנתי והגשת דוח שנתי. אני מעוניין לתת ללקוחות שלי אפשרות לשלם לי תשלום חודשי במקום תשלום שנתי משתי סיבות: 1. לפעמים קשה ללקוח לשלם סכום גדול בסוף שנה. 2. לי עדיף תשלומים חודשים בשביל התזרים שלי. לפעמים קשה לחלק את המחיר השנתי למחיר עגול ויש צורך לעגל סכומים וכן לעיתים יש לי רצון לגרום ללקוח לבחור באחת האפשרויות ואז אחשב שאפשרות זו תהיה זולה יותר. האם יש כאן בעיה של ריבית כאשר יווצר פער בין שתי אפשרויות התשלום חודשי או שנתי? תודה רבה!

 

תשובה: 

מועד התשלום המקובל בשוק הוא בעת הגשת הדוח, כלומר בסוף השנה. 
לכן כל הקדמת תשלום איננה ריבית אלא הנחה מותרת ( ראו בבא מציעא סה ע"א, שולחן ערוך יורה דעה קעו, ו). 

 
הדפיסו הדפסה