בית דין רבני והיתר פניה לערכאות

הרב עמוס ראבילו
יש לקבל מבית הדין כתב סירוב לפני פניה לערכאות
tags icon תגיות

שאלה:
א. האם מותר ללכת לבית משפט [בישראל] אם ידוע לנו שהנתבע נוהג לתבוע בבית משפט?

ב. האם יש על זה דין קנס שיש על סרבן?

ג. ומה הדין אם הנתבע אמר לי בפירוש שאינו מפחד מבית דין כי הוא כבר יודע איך להתמודד ואיך לדחות ולסחוב את הזמן בכל מיני תירוצים ויש לו טוענים טובים ? וכן הוא נוהג להפעיל לחצים קהילתיים על הרוצים לתבוע אותו?

ד. ואיך לקבל היתר של רב איך אני יכול להוכיח את זה?

ה. והאם יש כזה מושג בית דין חסר?

תשובה:

א. לא, צריך לפנות אליו שיבוא לדין תורה ואם יסרב, תקבל כתב היתר פניה לערכאות. זה הליך פשוט וקל מאוד לביצוע. 

ב. לא ברור לי למה אתה מתכוון, בכל מקרה כיום בגלל פסיקת בתי המשפט לא ניתן לנדות את מי שמסרב לדון בבית דין. 

ג. לצערנו יש אנשים כאלו, ובית דין פעמים רבות יצליח להתמודד איתם. אני רק לא מבין מה יעזור לדון בבית משפט, האם שם אין עורכי דין טובים שיודעים לסבב את העניינים לטובת הלקוח? לחצים קהילתיים הם חלק מהחיים וגם זה דבר מאוד לא נעים, אבל בשביל זה יש מנהיג ורב קהילה ובוא נקווה שהמנהיג והרב יידע איך לפעול מול הלחצים הללו. 

ד. ניתן לפנות לכל בית דין, אם אתה רוצה לפנות לארץ חמדה אתה יכול להתקשר לציפי 025371485 והיא תדריך אותך בדיוק. 

ה. יש, בהסכמה של הצדדים ניתן לדון בפני דיין אחד. 

הדפיסו הדפסה