הרשם לקבלת עדכונים

תגיות

חיי אדם גט מוטעה רועה זונות חברות השלטון המקומי שכנים עבודה נזיקין שכירות דירה פשרה תיווך טוהר הנשק העימות האסימטרי עדות טוען ונטען שבועה חזרה מהתחייבות חוזים קבלן פיטורי והתפטרות עובד שומרים קנסות הוצאה לפועל רישום בטאבו אודות המשפט העברי חוק הבוררות הסתמכות צדק מקור ראשון סקירת פסק דין הפרת חוזה הדין הבינלאומי הוצאת דיבה ולשון הרע דוגמא אישית חוזים משפטי ארץ ביטול מכירה קרע הודאת בעל דין מכר רכב אונאה אתיקה עסקית ריבית מיקח טעות קניין חוקי המדינה צדקה זכויות יוצרים מכר דירה משטר וממשל מידת סדום ערעור אומדן הוצאות משפט בתי המשפט מנהג הלנת שכר גרמא ומניעת רווח מאיס עלי עדות קרובים שטר בוררות חוקה הצעות חוק כלכלה יהודית צוואה היתר עיסקא הלוואה הסכם ממון בין בני זוג שמיטה מזונות האשה ביטוח היתר עגונה יוחסין - מעמד אישי ירושה ראיות דיני תנאים גזל דין נהנה שותפות מוניטין זיכיונות ורישיונות נישואים אזרחיים ופרטיים השקעות מחילה בר מצרא מקרקעין מכר עילות גירושין סדר הדין המחאה / שיק מיסים וארנונה היתר נשיאת אשה שניה השבת אבידה משמורת ילדים הדין הפלילי משפחה לימודי אזרחות עבודות אקדמיות שו"ת משפטי ארץ חלק א סמכות בית הדין ומקום הדיון כתובה משפט מנהלי הסדרי ראיה השכרת רכב אתיקה צבאית מתנה פרשנות חוזה מזונות ומדור הילדים מגורי בני זוג אונס ואיומים הקדש ונאמניו חלוקת רכוש ואיזון משאבים הצמדה מעשי ידי אשתו תום לב פסולי דין גיור אתיקה משפטית עריכת דין אסמכתא חשבון בנק תנאים ממזרות שיעורי סולמות עד מומחה מרידה פוליגרף בירור יהדות כפיית גט שלום בית בוררות חיובי אב לבניו דת יהודית תקנות הדיון סופיות הדיון הסכם גירושין תלונת שווא אפוטרופסות הברחת נכסים פיקציה התיישנות גט מעושה אבידה ומציאה פסיקת סעד שלא נתבע טענת אי הבנה בדיקות גנטיות מדריך ממוני מעשי בעילת זנות פרשת שבוע יבום חדר"ג ייעוץ חקיקה סעד זמני כשרות משפטית מחשבה מדינית רווחה יהודית רמאות וגנבת דעת היתר נישואין מדינת הלכה ועד הבית הימורים יורד לאומנות חברו שיתוף נכסים שליחות גט ביטול קידושין מדור האשה קבלת עול מצוות חזרה מהודאה מקח טעות חלוקת רכוש שומת מטלטלים גביית חוב דיין יחיד שיערוך מזונות חזקת יהדות תקנת שו''ם כונס נכסים צו הרחקה שליחות דמי ערבות משפטי ארץ ה: בית הדין לממונות דינא דמלכותא דינא עוברת על דת כיעור שומת מקרקעין פסילת הרכב חוקי התורה מעשר כספים אורות החושן: עבודה וקבלנות צנעת הפרט הסכם קיבוצי צו הרחבה נאמנות באיסורים ניכור הורי עביד איניש דינא לנפשיה שוויה אנפשיה חתיכה דאיסורא לפני עיוור מועד הקרע ריח הגט רכב אוטונומי קדימויות בהצלת נפשות הצלת נפשות

ערעור על פסק דין חלוט במסוה של ערעור על החלטות מאוחרות / בית הדין הגדול 1308370/2

הרב ציון לוז - אילוז ( בית הדין הרבני הגדול)
אשה הגישה ערעור על פסק דין לאחר עבור הזמן. היא טוענת שהיא מערערת על החלטות נוספות, מאוחרות, אך למעשה טענותיה הן על עצם פסק הדין. לכן נדחה ערעורה על הסף.

ב"ה

תיק 1308370/2

בבית הדין הרבני הגדול ירושלים

לפני כבוד הדיינים:

הרב ציון לוז־אילוז

המערערת:      פלונית (ע"י ב"כ עו"ד בועז לוי)

נגד

המשיב:           פלוני   (ע"י ב"כ טו"ר שלום בער אשכנזי וטו"ר משה מיטלמן)

הנדון: ערעור על פסק דין חלוט במסווה ערעור על החלטות מאוחרות העוסקות בביצועו

החלטה

בהחלטה מיום י"ג במרחשוון התשפ"ב (19.10.2021) הבהרתי כי פסק דינו של בית הדין הרבני האזורי פתח תקווה מיום ג' בסיוון התשפ"א (14.5.2021) הוא חלוט לאחר שהמועד להגשת ערעור עליו חלף זה מכבר.

עם זאת הבהרתי כי המערערת רשאית להגיש ערעור על החלטות שניתנו לאחר פסק דין זה ושהמועד לערעור עליהן טרם חלף, אלא שבערעור כזה אינה יכולה לתקוף את פסק הדין החלוט ולבקש לבטל את אותן החלטות מכוח טענתה כי פסק דין זה שגוי הוא, טענה שאותה אי אפשר להעלות לאחר שהיה זה לפסק דין חלוט. הבהרתי כי לפיכך כל שיכולה היא הוא לטעון כי ההחלטות המאוחרות לפסק הדין שגויות הן גם אליבא דהקביעות העובדתיות והמשפטיות שנקבעו בפסק הדין.

הוריתי אפוא למערערת כי תגיש, אם עומדת היא על ערעורה, כתב ערעור מתוקן שיכלול אך ורק טענות שמתקיים בהן העיקרון האמור, היינו שמקבלות הן את פסק הדין כפי שהוא, ותוקפות את ההחלטה מושא הערעור "לשיטתו" של בית הדין קמא בפסק דינו.

כתב ערעור "מתוקן" אכן הוגש לבית דיננו, אולם העיון בו מלמד כי פרט לכותרת "מתוקן" אין בו דבר המצדיק את הגדרתו ככזה, ולמעשה שב הוא וממחזר את כל הטענות נגד פסק הדין עצמו.

כדי להצדיק, לכאורה, את העלאתן של טענות אלה שוב הוסיפה המערערת סעיף לכתב הערעור המתוקן, סעיף 6, שבו הסבירה כי היא מפרטת את הטענות כדי להראות כי דרך התנהלותו של בית הדין קמא בעניינם של הצדדים לוקה באופן עקבי בליקויים כאלה ואחרים. על תזה זו חזרה המערערת שוב בסעיפים 35–36 לערעור ה'מתוקן'.

ברם אין בהעלאת טענות אלה כדי להכשיר את הגשת הערעור על פסק הדין החלוט זה מכבר, ומובן גם שאין בהעלאת טענות גרידא כדי לקבוע כי צודקות הן לגופן.

מכל מקום הטרחתנו במלל רב שעניינו במחזור הטענות נגד פסק הדין החלוט הייתה יכולה אולי להיסלח (על בסיס התירוץ שבסעיף 6 ואולי גם בלעדיו) אם לבסוף היו עולות גם טענות כנדרש היינו טענות לטעות של בית הדין בהחלטות המאוחרות אף אליבא דפסק הדין, אלא שאת אלה לא מצאתי בערעור ה'מתוקן'.

לפיכך דינו של הערעור לדחייה על הסף, ואך לפנים משורת הדין לא יושתו הוצאות משפט לטובת אוצר המדינה בגין הטרחת בית הדין שוב בערעור שלאור האמור ערעור סרק הוא ותוך התעלמות בוטה מהוראת בית הדין בהחלטה הקודמת.

בשולי הדברים אני מוצא לנכון להעיר:

כתבי הטענות מצידו של המשיב בתיק הוגשו בידי טו"ר אשכנזי ממשרד טו"ר מיטלמן על בסיס ייפוי הכוח שהוגש טו"ר אשכנזי ושבו לכאורה ייפה המשיב את כוחו של טו"ר אשכנזי ואת כוחם של טו"ר מיטלמן ויתר הטוענים הרבניים ממשרדו. דא עקא, ייפוי כוח זה אינו חתום ולא כל שכן שאינו מאומת. אכן לתיק בית הדין האזורי הוגש ייפוי כוח כזה החתום לכאורה בידי המשיב, אם כי אינו מאומת, אך מצופה מבא כוח המגיש ייפוי כוח לבית הדין הגדול שיגיש לו ייפוי כוח הראוי לשמו – חתום ומאומת ולא יסתמך על הגשתו לבית הדין האזורי, לא כל שכן כשאף שם לא היה ייפוי הכוח מאומת ולא כל שכן כשאינו מפנה לייפוי הכוח שהוגש לבית הדין האזורי אלא אכן מגיש ייפוי כוח לבית הדין הגדול וכאומר "זה ייפוי הכוח שבידיי".

כתבי הטענות שהוגשו כוללים טענות לגופן של טענותיה של המערערת שאותן לא נזקקנו לבחון לגופן, לאור הנ"ל, וטענות העומדות בזיקה לאמור לעיל, שנכונות הן לגופן, אולם אף את אלה ספק אם היה מקום לבחון כטענות "של המשיב" כשייחוסן אליו מבוסס על ייפוי כוח שכזה. הערעור נדחה על הסף אפוא מכוח הנימוקים דלעיל אך ללא שייראו הללו כטענות של המשיב וממילא אין מקום לבחון את הבקשה לחייב את המערערת בהוצאותיו שלו.

החלטה זו וההחלטה מי"ג במרחשוון (19.10) הנ"ל מותרות בפרסום בכפוף להשמטת פרטיהם המזהים של הצדדים.

ניתן ביום י"ד בכסלו התשפ"ב (18.11.2021).

הרב ציון לוז־אילוז

 

עותק זה עשוי להכיל שינויי ותיקוני עריכה