הרשם לקבלת עדכונים

תגיות

חיי אדם גט מוטעה רועה זונות חברות השלטון המקומי שכנים עבודה נזיקין שכירות דירה פשרה תיווך טוהר הנשק העימות האסימטרי עדות טוען ונטען שבועה חזרה מהתחייבות חוזים קבלן פיטורי והתפטרות עובד שומרים קנסות הוצאה לפועל רישום בטאבו אודות המשפט העברי חוק הבוררות הסתמכות צדק מקור ראשון סקירת פסק דין הפרת חוזה הדין הבינלאומי הוצאת דיבה ולשון הרע דוגמא אישית חוזים משפטי ארץ ביטול מכירה קרע הודאת בעל דין מכר רכב אונאה אתיקה עסקית ריבית מיקח טעות קניין חוקי המדינה צדקה זכויות יוצרים מכר דירה משטר וממשל מידת סדום ערעור אומדן הוצאות משפט בתי המשפט מנהג הלנת שכר גרמא ומניעת רווח מאיס עלי עדות קרובים שטר בוררות חוקה הצעות חוק כלכלה יהודית צוואה היתר עיסקא הלוואה הסכם ממון בין בני זוג שמיטה מזונות האשה ביטוח היתר עגונה יוחסין - מעמד אישי ירושה ראיות דיני תנאים גזל דין נהנה שותפות מוניטין זיכיונות ורישיונות נישואים אזרחיים ופרטיים השקעות מחילה בר מצרא מקרקעין מכר עילות גירושין סדר הדין המחאה / שיק מיסים וארנונה היתר נשיאת אשה שניה השבת אבידה משמורת ילדים הדין הפלילי משפחה לימודי אזרחות עבודות אקדמיות שו"ת משפטי ארץ חלק א סמכות בית הדין ומקום הדיון כתובה משפט מנהלי הסדרי ראיה השכרת רכב אתיקה צבאית מתנה פרשנות חוזה מזונות ומדור הילדים מגורי בני זוג אונס ואיומים הקדש ונאמניו חלוקת רכוש ואיזון משאבים הצמדה מעשי ידי אשתו תום לב פסולי דין גיור אתיקה משפטית עריכת דין אסמכתא חשבון בנק תנאים ממזרות שיעורי סולמות עד מומחה מרידה פוליגרף בירור יהדות כפיית גט שלום בית בוררות חיובי אב לבניו דת יהודית תקנות הדיון סופיות הדיון הסכם גירושין תלונת שווא אפוטרופסות הברחת נכסים פיקציה התיישנות גט מעושה אבידה ומציאה פסיקת סעד שלא נתבע טענת אי הבנה בדיקות גנטיות מדריך ממוני מעשי בעילת זנות פרשת שבוע יבום חדר"ג ייעוץ חקיקה סעד זמני כשרות משפטית מחשבה מדינית רווחה יהודית רמאות וגנבת דעת היתר נישואין מדינת הלכה ועד הבית הימורים יורד לאומנות חברו שיתוף נכסים שליחות גט ביטול קידושין מדור האשה קבלת עול מצוות חזרה מהודאה מקח טעות חלוקת רכוש שומת מטלטלים גביית חוב דיין יחיד שיערוך מזונות חזקת יהדות תקנת שו''ם כונס נכסים צו הרחקה שליחות דמי ערבות משפטי ארץ ה: בית הדין לממונות דינא דמלכותא דינא עוברת על דת כיעור שומת מקרקעין פסילת הרכב חוקי התורה מעשר כספים אורות החושן: עבודה וקבלנות צנעת הפרט הסכם קיבוצי צו הרחבה נאמנות באיסורים ניכור הורי עביד איניש דינא לנפשיה שוויה אנפשיה חתיכה דאיסורא לפני עיוור מועד הקרע ריח הגט רכב אוטונומי קדימויות בהצלת נפשות הצלת נפשות

אדם שטען שהאגרה שהוא שילם שולמה בטעות על תיק אחר וביקש לפטרו מתשלום / בית הדין הגדול 1273081/2

הרב יעקב זמיר ( בית הדין הרבני הגדול)
אדם שילם אגרת ערעור בתיק מסויים, וטוען שהמזכירות טעתה ולקחה את הכסף עבור תיק אחר. הטענות שטען בתיק מוכיחות שלא כדבריו, לכן בית הדין דחה את בקשתו.

ב"ה

תיק 1273081/2

בבית הדין הרבני הגדול ירושלים

לפני כבוד הדיינים:

הרב יעקב זמיר

המערער:         פלוני   (ע"י ב"כ טו"ר דוד עשור וטו"ר משה ליבוביץ)

נגד

המשיבה:        פלונית (ע"י ב"כ עו"ד ישראל קדמי)

הנדון: דחיית בקשה לזקיפת אגרה ששולמה בעבור ערעור אחד אל משנהו   

החלטה

תיק גירושין זה נסגר בהחלטה מנומקת של החתום מטה (החלטה מכ"ד בתמוז התש"ף – 16.7.20 שבמידה רבה גם קיבל בה המערער את מבוקשו שכן כפי שנאמר בה העילה לדחיית הערעור היא כי אין כלל חיוב גירושין בהחלטת בית דין קמא שעליה הוגש הערעור, לאמור: אומנם לא התקבל הערעור לגופו אבל הבהרת החלטת בית דין קמא נתנה למערער את שביקש לקבל – את אי־חיובו בגירושין לאותה עת). באותה החלטה ובהחלטה נוספת נקבע גם כי במקביל יתאפשר הדיון בתיק הכתובה שקבעתי כי יש ליתן ארכה, כמבוקש, להגשת הערעור הנוגע אליו וכי כתב הערעור שהוגש בתיק הגירושין ועסק גם בכתובה ייחשב כאילו הוגש בו.

מסיבה שאינה ברורה דיה נפתח עתה תיק גירושין זה שנית לצורך סריקתה של בקשה שמקומה בתיק הכתובה. תיק זה ייסגר עתה שנית בהחלטה זו. אך מכל מקום נבהיר תחילה את הנוגע לאותה בקשה:

בהחלטה שבהמשך להחלטה הנזכרת הבהרתי כי אומנם ניתנה החלטה עקרונית בדבר הרשות לערער (אף לאחר המועד) על החלטת בית דין קמא בסוגיית הכתובה, אבל לשם דיון בפועל נדרש המערער להשלים את ההליכים הפרוצדורליים במזכירות בית הדין, לאמור: תשלום אגרה, שכן מלכתחילה שולמה אגרה בהתאם לבקשה למתן ארכה ולא בהתאם לערעור עצמו.

בבקשה שלפניי עתה טוען המערער כי מלכתחילה כיוון לערער על חיובו בכתובה בלבד ובעבור תיק הכתובה שילם את האגרה אלא שבשל טעות מזכירות נפתח תיק גירושין, ומשכך הוא מבקש להסב את האגרה ששילם אל תיק הכתובה ולקבוע בו דיון.

דינה של טענה זו להידחות על הסף, מוטב היה לה שלא תיטען כלל, ורק לפנים משורת הדין לא יושתו בגינה הוצאות משפט.

כתב הערעור של המערער עסק במפורש בשתי הסוגיות, בגירושין ובכתובה, עניין זה אף עלה בפירוש בהחלטתי הנזכרת שבה נדחתה טענת המשיבה כדלהלן:

בא כוח המשיבה תוהה על פתיחת שני תיקי ערעור שונים על אותו פסק דין ומאשים את המערער משום כך בחוסר תום לב, ולא היא. אכן נחוצים שני תיקים מאחר שמדובר בשני ראשי תביעה שונים – אף שקשר הדוק ביניהם – שהוכרעו בפסק דינו של בית דין קמא ושעל שניהם מבקש המערער לערער.

הדברים היו כמובן נוחים למערער עצמו. הוא, כמובן, לא טען בשונה מהם, ובצדק.

לא יעלה על הדעת כי לפתע משנדרש לשלם יטען כי לא כאלה הם פני הדברים, וכאמור: כתב הערעור עסק בפירוש בשני העניינים וכשני עניינים נפרדים; המערער אף ביקש ושילם אגרה בנפרד על הערעור בעניין הגירושין ועל בקשת הארכה בעניין הכתובה. עתה הפנים אולי כי למעשה היה ערעורו בעניין הגירושין מיותר, שכן החלטת בית דין קמא לא חייבה אותו בהם, ומסיבה זו נסגר תיק הערעור כאמור. אך את טעותו שלו אל לו לטפול על מזכירות בית הדין במגמה לחסוך תשלום נוסף. טעות אם הייתה בפתיחת תיק הגירושין הייתה טעותו שלו, את התמורה לאגרה קיבל שהרי בית הדין טרח במתן החלטה בתיק, ואין הוא יכול "לרכוש שניים במחיר אחד" ולבקש כי אגרה זו תיזקף עתה לטובת תיק הכתובה.

סוף דבר, המערער ישלים את תשלום האגרה בתוך חמישה עשר יום (לרבות ימי פגרה, תקופת חירום שבשל מגפת הקורונה וסגרים למיניהם וכו') ולאחר מכן ייקבע מועד לדיון בערעור.

אם לא יעשה כן – יימחק ערעורו.

החלטה זו מותרת בפרסום בכפוף להשמטת פרטיהם המזהים של הצדדים.

ניתן ביום כ"ד בתשרי התשפ"א (12.10.2020).

הרב יעקב זמיר

 

עותק זה עשוי להכיל שינויי ותיקוני עריכה