הרשם לקבלת עדכונים

תגיות

חיי אדם גט מוטעה רועה זונות חברות השלטון המקומי שכנים עבודה נזיקין שכירות דירה פשרה תיווך טוהר הנשק העימות האסימטרי עדות טוען ונטען שבועה חזרה מהתחייבות חוזים קבלן פיטורי והתפטרות עובד שומרים קנסות הוצאה לפועל רישום בטאבו אודות המשפט העברי חוק הבוררות הסתמכות צדק מקור ראשון סקירת פסק דין הפרת חוזה הדין הבינלאומי הוצאת דיבה ולשון הרע דוגמא אישית חוזים משפטי ארץ ביטול מכירה קרע הודאת בעל דין מכר רכב אונאה אתיקה עסקית ריבית מיקח טעות קניין חוקי המדינה צדקה זכויות יוצרים מכר דירה משטר וממשל מידת סדום ערעור אומדן הוצאות משפט בתי המשפט מנהג הלנת שכר גרמא ומניעת רווח מאיס עלי עדות קרובים שטר בוררות חוקה הצעות חוק כלכלה יהודית צוואה היתר עיסקא הלוואה הסכם ממון בין בני זוג שמיטה מזונות האשה ביטוח היתר עגונה יוחסין - מעמד אישי ירושה ראיות דיני תנאים גזל דין נהנה שותפות מוניטין זיכיונות ורישיונות נישואים אזרחיים ופרטיים השקעות מחילה בר מצרא מקרקעין מכר עילות גירושין סדר הדין המחאה / שיק מיסים וארנונה היתר נשיאת אשה שניה השבת אבידה משמורת ילדים הדין הפלילי משפחה לימודי אזרחות עבודות אקדמיות שו"ת משפטי ארץ חלק א סמכות בית הדין ומקום הדיון כתובה משפט מנהלי הסדרי ראיה השכרת רכב אתיקה צבאית מתנה פרשנות חוזה מזונות ומדור הילדים מגורי בני זוג אונס ואיומים הקדש ונאמניו חלוקת רכוש ואיזון משאבים הצמדה מעשי ידי אשתו תום לב פסולי דין גיור אתיקה משפטית עריכת דין אסמכתא חשבון בנק תנאים ממזרות שיעורי סולמות עד מומחה מרידה פוליגרף בירור יהדות כפיית גט שלום בית בוררות חיובי אב לבניו דת יהודית תקנות הדיון סופיות הדיון הסכם גירושין תלונת שווא אפוטרופסות הברחת נכסים פיקציה התיישנות גט מעושה אבידה ומציאה פסיקת סעד שלא נתבע טענת אי הבנה בדיקות גנטיות מדריך ממוני מעשי בעילת זנות פרשת שבוע יבום חדר"ג ייעוץ חקיקה סעד זמני כשרות משפטית מחשבה מדינית רווחה יהודית רמאות וגנבת דעת היתר נישואין מדינת הלכה ועד הבית הימורים יורד לאומנות חברו שיתוף נכסים שליחות גט ביטול קידושין מדור האשה קבלת עול מצוות חזרה מהודאה מקח טעות חלוקת רכוש שומת מטלטלים גביית חוב דיין יחיד שיערוך מזונות חזקת יהדות תקנת שו''ם כונס נכסים צו הרחקה שליחות דמי ערבות משפטי ארץ ה: בית הדין לממונות דינא דמלכותא דינא עוברת על דת כיעור שומת מקרקעין פסילת הרכב חוקי התורה מעשר כספים אורות החושן: עבודה וקבלנות צנעת הפרט הסכם קיבוצי צו הרחבה נאמנות באיסורים ניכור הורי עביד איניש דינא לנפשיה שוויה אנפשיה חתיכה דאיסורא לפני עיוור מועד הקרע ריח הגט רכב אוטונומי קדימויות בהצלת נפשות הצלת נפשות

איזונים בצו הרחקה בין זכות צד לפרטיות לבין זכויות משנהו ושמירת הסדרי השהות / פד"ר 1078146-13

ב"ה

תיק 1078146/13

בבית הדין הרבני הגדול ירושלים

לפני כבוד הדיינים:

הרב יעקב זמיר

המערערת:      פלונית

נגד

המשיב:           פלוני   (ע"י ב"כ עו"ד עמוס צדיקה)

הנדון: איזונים בצו הרחקה בין זכות צד לפרטיות לבין זכויות משנהו ושמירת הסדרי השהות

החלטה

במסגרת החלטתי הקודמת קבעתי החרגות לצו להרחקת המשיב מבית המערערת:

1. המשיב רשאי לבוא עד לפתח בית המערערת לצורך לקיחתו או השבתו של הקטין, בנם המשותף, בהתאם להסדרי השהות שנקבעו בהחלטות בית דין קמא (העומדות בתוקף כל עוד לא קבע בית דיננו אחרת).

באומרי "בהתאם להסדרי השהות" רצוני לומר: א. במועדים התואמים את שנקבע בהסדרים אלה (טענה לשינוי ממועדים אלה על בסיס הסכמה גרידא תתקבל רק על בסיס הסכמה כתובה); ב. בכפוף לקביעת בית הדין כי האב ייקח את הילד מבית האם או יחזירו לשם (בהתאמה) ולא ממקום אחר (וגם כאן, טענה לשינוי בהסכמה תתקבל רק על בסיס דברים שבכתב).

2. ככל שמבקש המשיב לבוא אל בית המערערת לצורך לקיחת הקטין או החזרתו, שלא "בהתאם להסדרי השהות" (כהגדרת מונח זה לעיל), בשל הפרת הסדרי השהות (כהגדרה הנ"ל) או סירוב של המערערת לשיתוף פעולה, יגיע המשיב למקום בלוויית עו"ס או שוטרי משטרת ישראל.

המערערת מבקשת לשנות מהאמור בנימוקים של חשש מהמשיב.

נזכיר כי לעת עתה אין לפנינו אסמכתאות לטענת המסוכנות וכי בית דין קמא המכיר את הצדדים לא מצא לנכון להורות על הרחקה כלל, כי הטענות טענות שבגינן התבקשה ההרחקה עסקו בפגיעה בפרטיות שאומנם חמורה היא וכפי שהבהרנו אך אינה אלימות ומסוכנות ממשית  והדבר מצריך איזונים בנוגע לצווי הרחקה וכל שכן כשהללו עלולים לפגוע בהסדרי השהות ובייחוד שעה שלמשיב הייתה תשובה גם לטענות על אותה פגיעה (תשובה שממנה נגזרו האיזונים שבצו), נזכיר גם כי יש בחומר שבתיק גם יסוד לחשוש שטענות המערערת מניפולטיביות הן.

אף שנוסח הצו ברור נבהיר שוב למען הסר ספק כי לא הותרה למשיב גישה אל בית המערער לצורך הסדרי השהות אלא:

בהתאם להסדרי השהות שנקבעו בהחלטות בית דין קמא (העומדות בתוקף כל עוד לא קבע בית דיננו אחרת) [...] במועדים התואמים את שנקבע בהסדרים אלה [...] בכפוף לקביעת בית הדין כי האב ייקח את הילד מבית האם או יחזירו לשם (בהתאמה) ולא ממקום אחר (וגם כאן, טענה לשינוי בהסכמה תתקבל רק על בסיס דברים שבכתב).

ככל שזו אכן הקביעה כעת אין מקום לשינוי מהוראות הצו שכן משמעות הדבר היא שינוי – ללא דיון – בפרטי ההסדרים שנקבעו, דבר שאין לו מקום כלל ובוודאי לא בתיק רגיש זה.

אם לא זו הקביעה השרירה כעת – אין ההיתר אמור בה וממילא אין צורך לשנותו.

אשר להיתר השני – בידיה של המערערת לשתף פעולה ושלא להפר הסדרים וממילא לא יצטרך המשיב להגיע לביתה ולא יחול ההיתר האמור, ובכל מקרה היתר זה שסויג בהגעת המשיב מלווה בשוטר או עו"ס ודאי אינו עילה לחשש כלשהו.

נוכח כל האמור אין כל עילה או הצדקה לשינוי משקבעתי בצו.

מסקנות והוראות

א.         הבקשה נדחית.

ב.         לפנים משורת הדין לא אשית הפעם הוצאות משפט אף שמדובר בבקשת סרק מובהקת – ולא הראשונה בתיק זה.

עם זאת לסבלנות כלפי הטרחת בית הדין שוב ושוב בבקשות סרק, ולרבות בעניינים שכבר ניתנו בהם החלטות וללא שיחול שום שינוי בנתונים, ובזבוז זמנו השיפוטי – יש גבול. בהגשת בקשות נוספות כאלה בית הדין יטיל על המערערת הוצאות לטובת אוצר המדינה בהרכב מלא ולפי שיקול דעתו.

ג.          החלטה זו מותרת בפרסום בהשמטת פרטיהם המזהים של הצדדים.

ניתן ביום י"ג בתשרי התשפ"א (1.10.2020).

הרב יעקב זמיר

 

עותק זה עשוי להכיל שינויי ותיקוני עריכה