הרשם לקבלת עדכונים

תגיות

חיי אדם גט מוטעה רועה זונות חברות השלטון המקומי שכנים עבודה נזיקין שכירות דירה פשרה תיווך טוהר הנשק העימות האסימטרי עדות טוען ונטען שבועה חזרה מהתחייבות חוזים קבלן פיטורי והתפטרות עובד שומרים קנסות הוצאה לפועל רישום בטאבו אודות המשפט העברי חוק הבוררות הסתמכות צדק מקור ראשון סקירת פסק דין הפרת חוזה הדין הבינלאומי הוצאת דיבה ולשון הרע דוגמא אישית חוזים משפטי ארץ ביטול מכירה קרע הודאת בעל דין מכר רכב אונאה אתיקה עסקית ריבית מיקח טעות קניין חוקי המדינה צדקה זכויות יוצרים מכר דירה משטר וממשל מידת סדום ערעור אומדן הוצאות משפט בתי המשפט מנהג הלנת שכר גרמא ומניעת רווח מאיס עלי עדות קרובים שטר בוררות חוקה הצעות חוק כלכלה יהודית צוואה היתר עיסקא הלוואה הסכם ממון בין בני זוג שמיטה מזונות האשה ביטוח היתר עגונה יוחסין - מעמד אישי ירושה ראיות דיני תנאים גזל דין נהנה שותפות מוניטין זיכיונות ורישיונות נישואים אזרחיים ופרטיים השקעות מחילה בר מצרא מקרקעין מכר עילות גירושין סדר הדין המחאה / שיק מיסים וארנונה היתר נשיאת אשה שניה השבת אבידה משמורת ילדים הדין הפלילי משפחה לימודי אזרחות עבודות אקדמיות שו"ת משפטי ארץ חלק א סמכות בית הדין ומקום הדיון כתובה משפט מנהלי הסדרי ראיה השכרת רכב אתיקה צבאית מתנה פרשנות חוזה מזונות ומדור הילדים מגורי בני זוג אונס ואיומים הקדש ונאמניו חלוקת רכוש ואיזון משאבים הצמדה מעשי ידי אשתו תום לב פסולי דין גיור אתיקה משפטית עריכת דין אסמכתא חשבון בנק תנאים ממזרות שיעורי סולמות עד מומחה מרידה פוליגרף בירור יהדות כפיית גט שלום בית בוררות חיובי אב לבניו דת יהודית תקנות הדיון סופיות הדיון הסכם גירושין תלונת שווא אפוטרופסות הברחת נכסים פיקציה התיישנות גט מעושה אבידה ומציאה פסיקת סעד שלא נתבע טענת אי הבנה בדיקות גנטיות מדריך ממוני מעשי בעילת זנות פרשת שבוע יבום חדר"ג ייעוץ חקיקה סעד זמני כשרות משפטית מחשבה מדינית רווחה יהודית רמאות וגנבת דעת היתר נישואין מדינת הלכה ועד הבית הימורים יורד לאומנות חברו שיתוף נכסים שליחות גט ביטול קידושין מדור האשה קבלת עול מצוות חזרה מהודאה מקח טעות חלוקת רכוש שומת מטלטלים גביית חוב דיין יחיד שיערוך מזונות חזקת יהדות תקנת שו''ם כונס נכסים צו הרחקה שליחות דמי ערבות משפטי ארץ ה: בית הדין לממונות דינא דמלכותא דינא עוברת על דת כיעור שומת מקרקעין פסילת הרכב חוקי התורה מעשר כספים אורות החושן: עבודה וקבלנות צנעת הפרט הסכם קיבוצי צו הרחבה נאמנות באיסורים ניכור הורי עביד איניש דינא לנפשיה שוויה אנפשיה חתיכה דאיסורא לפני עיוור מועד הקרע ריח הגט רכב אוטונומי קדימויות בהצלת נפשות הצלת נפשות

**פסיקת הוצאות משפט לדוגמא לאדם שחויב בתשלומים ופתח בהליכי סרק כדי להתחמק מהם / פד"ר ‏1057196/15

הרב צבי יהודה בן יעקב, הרב יצחק הדאיה, הרב משה בצרי ( בית הדין הרבני האזורי תל אביב)
אדם חויב בתשלומים בבית הדין. האיש אינו משלם, אלא פותח בהליכי סרק. לאחר שנדחה בביתה דין הגדול, הוא פנה לבית הדין האזורי כדי לפסול את ההרכב שדן בעניינו. בית הדין התיר לתובעת לפנות לאלתר להוצל"פ, וכן קבע שהנתבע ישלם הוצאות משפט.

ב"ה

תיק ‏1057196/15

בבית הדין הרבני תל אביב יפו

לפני כבוד הדיינים:

הרב צבי בן יעקב – אב"ד, הרב יצחק הדאיה, הרב משה בצרי

המבקשת:            פלונית            (ע"י ב"כ עו"ד ישראל דוד יפרח)

נגד

המשיב:            פלוני            (ע"י ב"כ עו"ד נתנאל אינדורסקי)

הנדון: אכיפת חיובים ודחיית בקשת פסילה טקטית תוך חיוב בהוצאות לדוגמה

החלטה

בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ו (28.7.16) פסק בית הדין כי הבעל [פלוני] (להלן: הבעל) ישלם לאישה [פלונית] (להלן: האישה) סכום של 60,000 ש"ח, וזאת תוך 90 יום מהמועד של מתן פסק הדין. וזו לשון ההחלטה: "בית הדין פוסק כי על [פלוני] לשלם ל[פלונית] סכום של 60,000 ש"ח, וזאת תוך 90 יום ממתן פסק הדין."

הבעל ערער לבית הדין הרבני הגדול.

בהחלטת בית הדין הרבני הגדול מיום י"ז בסיוון תשע"ז (11.6.17), נכתב בזו הלשון:

"בהחלטות קודמות של בית הדין הנוכחי מתאריך ז' באייר תשע"ז (3.5.17), ומתאריך ט"ז באייר תשע"ז (12.5.17), התאפשר למערער לפתוח בהליך משפטי בפני בית הדין האזורי, שעיקרו הוא קיום דיון הוכחות בשאלות הכספיות שבין הצדדים, ובכפוף לכך שהמערער יתחייב על תשלום הוצאות לדוגמא, ככל שיתברר שמדובר בהליך סרק.

מאז ההחלטה הנ"ל ועד היום, לא פנה לבית הדין האזורי לממש את הזכות הנ"ל [...]

אשר על כן, בית הדין קובע שאם המערער לא יפנה לבית הדין האזורי כדי לממש את הזכות הנ"ל עד לתאריך כ"ד בסיוון תשע"ז (18.6.17), ובכפוף לסייג הנ"ל שבהחלטת בית הדין הגדול, הרי שהחלטת בית הדין האזורי מתאריך כ"ב בתמוז תשע"ו (28.7.16) שלפיה המערער חייב לשלם למשיבה סך של 60,000 ש"ח שרירה וקיימת, ובית הדין האזורי רשאי להורות על אכיפתה המיידית." (ההדגשים במקור)

לשולחנו של בית הדין האזורי (כלשון החלטת בית הדין הגדול) לא הגיעה כל בקשה מהבעל, כאמור בהחלטת בית הדין הרבני הגדול הנ"ל. בית הדין בירר במזכירות בית הדין כדי שיבדקו אם הגיעה בקשה כזו עד הבוקר – כ"ה בסיוון תשע"ז (19.6.17) בשעה 7:30 – בדוא"ל, בפקס או במסירה ידנית. בקשה כזו לא הגיעה למזכירות, למעט הבקשה דלהלן:

המשיב, בהתחכמות ובעזות, ביקש לפסול את הרכב דנן, אף שבקשתו זו נדחתה בבית הדין הרבני הגדול בתאריך ט"ז באייר תשע"ז (12.5.17). זו הבקשה אשר הגיש. היא ולא אחרת, כאשר את הוראת בית הדין הרבני הגדול הנ"ל לא ביצע.

בקשה 'מתחכמת' זו, ראויה בפני עצמה לחיוב בהוצאות, לאחר שהבקשה כבר נדחתה על הסף בבית הדין הרבני הגדול, ולו מהטעם שהמשיב אף לא טרח לציין שבקשתו זו נדחתה על הסף בבית הדין הרבני הגדול, כנ"ל. אשר על כן בקשתו זו נדחית תוך חיוב בהוצאות לדוגמה.

למעלה מן הצורך יוער כי תיקים מוחזרים, כמעשה שבשגרה – להשלמת הוכחות או לדיונים – להרכב שכבר פסק בעניין, ואין בעובדה שהעניין נפסק כדי להטיל דופי בהרכב שכבר דן ופסק. זאת מהטעם שאף ההחלטה האחרת, לוּ הייתה ניתנת, יכולה להיות מבוקרת בבית הדין הרבני הגדול.

אם סבור היה בית הדין הרבני הגדול כי קיימת מניעה הלכתית לשמיעת ההוכחות, היה מעביר את הדיון להרכב אחר, מכוח סמכותו לפי תקנה קנג לתקנות הדיון של בתי הדין:

בית הדין רשאי לדחות את הערעור או לקבלו. רשאי הוא לשנות את פסק הדין, לבטלו, להוציא פסק אחר במקומו, להחזיר את העניין לבית הדין שדן או לאותו בית דין בהרכב אחר או לבית דין אזורי אחר, לשם דיון מחדש או לשם בירור נוסף או לשם קבלת ראיות או להשלמת נימוקי פסק הדין.

לשיטתו של המשיב, תקנה קנג לתקנות הדיון, נוגדת את ההלכה!

בקשתו של המשיב, היא למעשה ערעור על החלטת בית הדין הרבני הגדול מיום ט"ז באייר תשע"ז (12.5.17), ומכאן שיש טעם נוסף לדחותה בתוספת הוצאות לדוגמה!

לאחר שהמבקש לא ביצע את האמור לעיל, ובהתאם להחלטת בית הדין הרבני הגדול הנ"ל, בית הדין מורה כי [פלוני] הנ"ל, ישלם ל[פלונית] הנ"ל סכום של 60,000 ש"ח, וזאת לאלתר.

האישה – גב' [פלונית] – רשאית לפתוח בהליכי אכיפה של החיוב האמור באמצעות ההוצאה לפועל.

היום הקובע שממנו יחושבו הליכי האכיפה – כ"ו בתשרי תשע"ז (28.10.2016) – 90 יום מהיום שבו היה על [פלוני] לשלם ל[פלונית] את הסכום האמור.

בנוסף, אנו מחייבים את המשיב [פלוני] עבור הוצאות הבקשה הנ"ל, הוצאות לדוגמה לאוצר המדינה בסך 5,000 ש"ח.

החלטה זו תועבר לכבוד בית הדין הרבני הגדול, לבאי כוח הצדדים וכן למרכז לגביית קנסות והוצאות.

 

ניתן ביום כ"ה בסיוון התשע"ז (19.6.2017).

 

הרב צבי בן יעקב – אב"ד       הרב יצחק הדאיה        הרב משה בצרי